Reagált az Allegro a GVH vádjaira
A hatóság szerint gondok lehetnek a lengyel e-kereskedelmi cég árgarancia rendszerével, a vállalat elemzi a helyzetet, de mindenben együttműködik a GVH-val.
A hatóság szerint gondok lehetnek a lengyel e-kereskedelmi cég árgarancia rendszerével, a vállalat elemzi a helyzetet, de mindenben együttműködik a GVH-val.
Az egyik legnagyobb európai e-kereskedő cég, a lengyel Allegro augusztusban hirdette meg partnerei számára a magyarországi piacra lépés lehetőségét, így várhatóan már ősszel, a karácsonyi szezon előtt megjelenhet a hazai piacon. De hogyan jutott el odáig, hogy domináns szereplője legyen az európai e-kereskedelmi szektornak?
Százötvenezer kereskedőpartner több százmillió termékét kínálják a régióban.
Végérvényesen befejeződött az ingyenes online apróhirdetési verseny nyílt sisakos korszaka, mivel hétfőre kivezették az OLX.hu portált a hazai internetről. A februárban vesztett helyzetből hirtelen nyerésre fordító Jófogás.hu ügyvezetője azért kér még két évet a nyereségessé váláshoz.
A Jófogás.hu-ra kerülnek a hirdetések, mostantól még nagyobb felhozatalból böngészhetnek a vásárlók, és sokkal több vevőt érhetnek el a hirdetők. A meccset azonban még nem fújták le, a Vatera ébredezik.
Álltalánosságban véve teljesen megszokott dolog a piaci versengésben, hogy az évek óta kétpólusú, a feleknek milliárdokba kerülő csatározásból az egyik kiszáll, ha elege lett. Az viszont már izgalmasabb, ha a visszavonulót fújó cég – akár egy elegáns testcselt is bemutatva – lényegében azonnal reinkarnálja a még el sem hantolt vállalkozását. A Vatera feltámad.
Szervezeti átalakulást vezényeltek le április elején a Vaterát, a Grandót és Apródot is irányító Allegro Group HU-nál. A dél-afrikai Naspers leányvállalatnál központosítanak, és erre hivatkozva megváltak az eddigi country managertől is.
Egyre élesebb háború zajlik az ingyenességével hódító webes apróhirdetési piacon. A két főszereplő szeptemberben helyet cserélt, és azóta folyamatosan egymásnak feszül, hogy csak egy maradjon, aki végül maga árazhatja majd be az egyes tételeket. Ez a terv, ennek érdekében költenek el az idén reklámra úgy másfél milliárd forintot.